مصالح ساختمانی سیمانسیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
مصالح ساختمانی سیمان
سیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
  • ۰
  • ۰

Related image

سیمان کاری چیست؟

سیمان کاری معمولا در ساختمان سازی ها برای نما استفاده می شود که به آن نمای سیمانی، نمای تیشه ای، کلنگی و یا کمچه ای نیز گفته می شود. این اسامی با توجه به روش پیاده سازی و اجرا و مصالح استفاده شده انتخاب شده اند. سیمان، نسبت به سایر مصالح ساختمانی مثل آجر، سنگ و یا شیشه از قیمت پایین تری برخوردار است و به این جهت در نمای ساختمان ها از سیمان استفاده می شود.

مراحل سیمان کاری دیوار

قبل از انجام سیمان کاری دیوار، یک سری مواردی باید انجام گیرد که به آن زیرسازی نما گفته می شود. در این مرحله از کار، باید سطح مناسب و آماده سیمان کاری با شاسی کشی های فلزی و رابیتس ایجاد نمود و بر روی تورهای رابیتس، ترکیب پودر سنگ و سیمان به کار برد تا ماسه سیمان به سطح آن بچسبد.

Image result for cement wall construction

سپس باید به ساخت ملات با کیفیت اقدام کنید و همچنین اگر سیمان نیز بی کیفیت باشد ممکن است باعث شود ملات شما از دیوار کنده شود. قبل از شروع مراحل سیمان کاری دیوار، سطح زیر آن را مرطوب کنید تا عمل آوری سیمان انجام شود. سطح سیمانی را سه یا چهار بار در روز به مدت یک هفته خیس کنید تا سیمان مقاوم تری داشته باشید.

پس از آن که آستر سیمانی را تهیه کردید و کارهایی که گفته شد را انجام دادید نوبت به مرحله اصلی سیمان کاری می رسید.

در این جا دو روش سیمان کاری بیان می شود: یکی سیمان کاری با نمای سیمان شسته و دیگری با نمای سیمان سفید.

Image result for cement wall construction

آیا میدانید نمای شسته یا سیمان شسته چیست؟ نمای شسته از ترکی سنگ دانه ها تشکیل شده است. در بسته بندی هایی که داخل بازار وجود دارد از رنگ های متنوعی مانند قرمز، خاکستری، سیاه و یا سفید استفاده شده است. از آنجا که در پایان کار می بایست با آب آن را بشورید، به آن نمای شسته می گویند

برای اجرای مراحل سیمان کاری دیوار ساختمان یا سیمان کاری دیوار حیاط با استفاده از نمای سیمان شسته، می بایست ملات سیمان را تهیه کنید. این ملات از سیمان، سنگدانه های رنگی و پودر سنگ ایجاد می شود که به شکل خمیر در می آید. قبل از این که ملات خشک شود و همزمان که بر روی آن آب می پاشید، با یک ماله، سطح را صاف کنید و در نهایت با یک اسفنچ خیس آن را ماساژ دهید.

روش دوم مراحل سیمان کاری دیوار، اجرا با نمای سیمان سفید است. این مدل که بسیار رایج می باشد با ملات خمیری از سیمان سفید و پودر سنگ حاصل می شود. خمیر حاصل شده را با ماله های پلاستیکی بر روی دیوار بکشید و قبل از آن که خشک شود با اسفنج مالش دهید تا سطح صیقلی حاصل شود

به شما دوستان عزیزم یادآوری میکنم که سیمان سفید را نیز به مدت 3 روز و هر روز 3 – 4 بار آب بدهید تا به مقاومت مناسب و مورد نظر برسید.

  • ۹۸/۰۸/۱۹
  • رضا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی