مصالح ساختمانی سیمانسیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
مصالح ساختمانی سیمان
سیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
  • ۰
  • ۰

پانل دیواری چیست؟[+آموزش رنگ آمیزی] - ساختمانچی

استفاده از پنل های دیواری از دیرباز مورد حمایت طراحان بوده و تا به امروز ادامه دارد. استفاده از این عنصر می تواند تفاوت چشمگیری در ظاهر خانه ایجاد کند. پنل دیواری نوعی دیوار پیش ساخته محسوب می شود که از متریال مختلفی تشکیل شده است. پانل دیواری یک سازه دکوراتیو با نمای سه بعدی برجسته است که علاوه بر تزیین به عنوان عایق صوتی، عایق رطوبت و دما عمل می کند. از این محصول برای طراحی داخل و خارج ساختمان استفاده می شود.

پنل دیواری چیست؟

پنل دیواری یک سازه زینتی با ظاهر سه بعدی و برجسته است که علاوه بر جنبه تزئینی، از نظر عایق صدا، رطوبت و دما نیز کاربردی است. همان طور که در مقدمه هم گفته شد این کالای دکوراتیو در دو بخش داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. نوع داخلی آن جنبه های تزئینی زیادی دارد و نقش مهمی در تحریک ایده های بصری خلاقانه در محیط دارد. انواع پانل ها با خاصیت عایق ضد آب قوی که در قسمت بیرونی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتاً در فیلد کاری معماری قرار می گیرند. این نوع پنل با سطوح صاف و قابلیت شستشو با آب، شرایط ایده آلی را برای ایجاد و حفظ محیطی تمیز در منازل، ادارات و سایر محیط های کاری ایجاد می کند.

 پنل دیواری چه ویژگی هایی دارد؟

  • خواص آکوستیک (عایق صدا)
  • عایق حرارت و رطوبت
  • شستشوی آسان و بهداشتی
  • تکنولوژی سازگار با محیط زیست
  • تنوع در جنس، رنگ، طرح و ابعاد
  • نصب آسان و سریع
  • و…

نصب پنل دیواری چگونه است؟

برای نصب ساندویچ پانل باید یک شاسی با پروفیل آهنی روی قسمت تکیه گاه دیوار کشیده شود. ساندویچ پانل ها معمولا به شکل فاق و زبانه هستند و پس از قرار گرفتن در محل مناسب با پیچ های گالوانیزه متصل می شوند. پس از نصب ساندویچ باید داخل و گوشه دیوارها را با ورق فلاسینگ پوشاند. اگر زیرسازی خوب اجرا نشود، اتصالات بین پنل ها ممکن است سخت باشد؛ به همین دلیل استفاده صحیح زیرسازی بسیار مهم است.

مزایای استفاده از پنل دیواری در دکوراسیون داخلی

1.قیمت مناسب و قابل محاسبه

زمانی که شروع به تغییر دکوراسیون کنیم با هزینه های مختلفی مواجه خواهیم شد. برخی از این هزینه ها قابل پیش بینی هستند و برخی به طور تصادفی در حین کار ظاهر می شوند. به عنوان مثال در تغییر نمای داخلی و پوشش دیوارها، ممکن است فرسودگی و ریزش رنگ یا کاغذ دیواری مانع از اجرای سریع و آسان طرح ما برای انجام نمای جدید شود. پس از آن هزینه های غیرمنتظره به هزینه ساخت اضافه می شود. یکی از مزایای مهم استفاده از پانل های دیواری شفافیت مخارج تا پایان کار است. به این ترتیب شما نیازی به بازسازی دیوارها یا انجام عملیات بنایی نخواهید داشت. بنابراین، می توانید برآورد دقیقی از هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام کار داشته باشید.

2.عایق قوی

پانل ها ضد آب و عایق در برابر دما، رطوبت و عوامل میکروبی هستند. آنها همچنین دارای خاصیت آکوستیک یا عایق صدا هستند که منجر به افزایش استفاده از آنها در فضاهای خاص مانند اتاق خواب، ادارات، مدارس و به ویژه در مراکز ضبط و فیلمبرداری می شود.

3.زیبایی کم‌نظیر

انواع پانل های دیواری بسیار خوب هستند و استفاده از آن ها می تواند تاثیر زیادی در تغییر نمای دکوراتیو داشته باشد. در مدل های آینه جلوه ای درخشان، در مدل لمسی سطوح زیبا و چشمگیر، در مدل مربعی نظم و زیبایی و در پنل مورب طرح های خاص را می توانید بیابید.

4.تنوع در مدل و پیاده سازی

وجود مدل های مختلف و امکان سفارش پانل های دیواری در اندازه های مختلف، کاربرد آن را افزایش داده و امکان کاربردهای مختلف این نوع پوشش را دوچندان کرده است. به این ترتیب، نه‌تنها دچار یکنواختی در طرح و اجرا نمی‌شویم، بلکه می‌توان از مدل‌های ترکیبی و متفاوت این نوع پوشش در بخش های مختلف دکوراسیون استفاده کرد.

5.کارایی و دوام

انواع پانل های دیواری دوام خوبی دارند. مقاومت در برابر رطوبت، گرما و حتی آتش مستقیم باعث افزایش طول عمر این محصولات تزئینی شده است.

جمع بندی

پانل های دیواری یکی از مدرن ترین عناصر دکوراسیون های مدرن هستند. روشی ساده و آسان برای تغییر دکوراسیون داخلی که بدون نیاز به مصالح ساختمانی در زمان کوتاهی انجام می شود. این نوع دیوارپوش در سال های اخیر به دلیل مزایای کاربردی فراوان و ظاهری شیک و مدرن، جایگاه خوبی در انواع دکوراتیوهای دیواری پیدا کرده است. کاربردهای دیگری مانند تقسیم و جداسازی فضاها باعث شده تا این پنل ها به عنوان پارتیشن استفاده شود. از نمونه‌های آینه‌کاری این محصولات دکوراتیو هم می‌توان در فضاهای مجلل مانند تالارها و سالن‌های پذیرایی استفاده کرد.

 

  • ۰۲/۰۶/۱۹
  • رضا علوی