مصالح ساختمانی سیمانسیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
مصالح ساختمانی سیمان
سیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
  • ۰
  • ۰

طرح سیمانکاری نمای ساختمان، یکی از کارهای زیبا و مقاوم در ساختمان سازی ها می باشد.  از آنجا که نسبت به سایر مصالح ساختمانی مانند شیشه و آجرنما، سیمان از قیمت پایین تری برخوردار است، مدلهای نمای سیمانی در بسیاری در ساختمان سازی ها استفاده می شود. همچنین مقاومت سیمان در برابر تغییرات جوی مانند رطوبت، بسیار زیاد بوده و 

مدل نمای ساختمان سیمانی 

به نمای سیمانی ساختمان ها، نمای رومی، چکشی، کلنگی، سیمان شسته و حتی کمچه ای نیز گفته می شود! مصالحی که استفاده شده، طرح نما و روش اجرا باعث شده است که چنین نام هایی استفاده شود.

در اجرای نمای سیمانی می بایست زیرسازی های لازم انجام گیرد. این کار با شاسی کشی فلزی انجام میگیرد. برای این کار می بایست روی تور رابیتس، ملات خمیری سیمان که با پودر سنگ آمیخته شده است را پوشانید و ملات ماسه سیمان روی آن ایجاد کرد.

پس از این که طرح اولیه را بر روی سطح صاف اجرا کردید، دقت کنید که حتما ساخت ملات شما با کیفیت انجام گیرد. چرا که اگر مقدار سیمان شما کم باشد و یا سیمان هایی بی کیفیت استفاده کنید، ملات از دیوار جدا می شود. برای این که میزان چسبندگی ملات سیمان افزایش یابد، می توانید قبل سیمانکاری، مکان آن را مرطوب کنید. پس از سیمانکاری خود، سطح سیمان را بین 4 تا 7 روز، روزی سه چهار مرتبه، آب دهید تا عمل آوری سیمان انجام گیرد و سیمان کار شده ترک نخورد و مقامت آن بیشتر شود.

نمای سیمان شسته:

ملات خمیر سیمان و پودر سنگ با توجه به رنگ مد نظر، را روی دیوار قرار دهید. پس از آن سنگدانه ریز رنگی خود را بر روی آن بپاشید. پس از این که سنگ دانه ها داخل ملات خمیری فرو رفت، روی سطح سنگدانه ها را کمی آب بزنید.

نمای سیمان شسته به روش دیگری نیز انجام می شود:

ابتدا زیرسازی خود را انجام دهید و سپس ملات خمیری با سیمان، پودر سنگ، سنگدانه های رنگی که با یکدیگر ترکیب کرده اید روی سطح کشیده شود. قبل از آن که خشک شود، همزمان هم آب بر روی آن بپاشید و هم با ماله سطحش را صیقل دهید تا سطح آن با اسفنج خیس خورده آغشته شود و سنگدانه های رنگی آن نمایان شود.

اگر نمایی سیمانی ساختید و پس از مدتی ترک هایی بر روی آن مشاهده کردید، میتوانید با فاصله های یک یا دو متری، به صورت عمودی یا افقی خطوطی بر روی آن ها ایجاد کنید تا این طرح های نامنظم شما، موجب شود ترک ها کمتر دیده شوند.

همچنین اگر در ابعادی یک اندازه از شیشه بین درزها استفاده کنید، و یا رنگ نانو بر روی ترک ها استفاده کنید، توجه بینندگان کمتر به سمت ترک ها جذب می شود.

  • ۹۸/۰۷/۲۱
  • رضا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی