مصالح ساختمانی سیمانسیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
مصالح ساختمانی سیمان
سیمان تهران از جمله مرغوبترین سیمان های کشور می باشد
  • ۰
  • ۰

انواع ملات های کاربردی در ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار میگیرد.

ملات هایی که در ساختمان سازی ها استفاده می شوند در واقع جزء جدایی ناپذیر هر کار ساختمانی و بنایی می باشد. اما ملات چیست؟ مصالح ساختمانی مانند آجرها و سنگ ها و یا بلوک ها توسط چسب های ساختمانی به یکدیگر متصل می شوند. در واقع ملات، مواد چسباننده دو قطعه مصالح می باشد. 
سیمان به حالت پودر می باشد و خاصیت چسبندگی ایجاد می کند. از سیمان به تنهایی نمی توان استفاده کرد و با ترکیب سایر مواد مورد استفاده قرار میگیرند.

ملات ماسه سیمان در سازه های آجری و سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. ملات به اندازه ای قوی بوده که سبب ایجاد قفل و بست مناسبی میان آجرها و سنگ ها و بلوک ها می شوند. ملات ترکیبی از سیمان و ماسه است.

اما در اینجا این سوال به وجود می آید که بتن چیست؟

بتن، از سیمان و شن و ماسه به وجود آمده است. ملات و بتن تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که حتی افرادی که روزانه از آن ها استفاده می کنند آن دو را با یکدیگر به اشتباه می گیرند.

تفاوت ملات ها و بتن در موادی است که از آن تشکیل شده اند.

انواع بتن ها و ملات های ساختمانی در بنایی ها و ساختمان سازی ها به کار می رود. مصالح سیمان با ترکیب مصالح سنگی که قطر بزرگ تر از 5 میلی متر می باشند بتن را تشکیل می دهند و اگر این ترکیب سیمان و سنگ ها کمتر از 5mm باشد، ملات ها را تشکیل می دهند.

بتن ها در کف سازی سفالی و سیمانی و پر کردن دیوار های و در ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد که هنوز هم پابرجا می باشند.

ثبت انحصاری سیمان برای اولین بار توسط جوزف آسپدین در انگلستان در سال 1824 میلادی صورت گرفت. امروزه نیز از سیمان در سراسر جهان به دلیل مقاومت بالا در بنایی ها و ساختمان سازی ها استفاده می شود.

  • ۹۸/۰۶/۳۱
  • رضا علوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی